Nytt år och en ny blogg.

Knappt fyra dagar har gått av det nya året 2009. Vad som kommer att hända detta år kan man bara gissa. Jag drar igång en ny blogg. Tiden kommer att visa hur flitig jag kommer att vara med inläggen. Tyngdpunkten på bloggen kommer att vara aktier, ekonomi och finans. Ämnen som det inte kommer att saknas uppslag till.

Hitta ett lämpligt namn på bloggen visade sig vara svårare än förväntat. Alla bra namn verkar redan upptagna. Det fick bli brachyura, vilket betyder krabba på latin.

2 comments on “Nytt år och en ny blogg.

    • Likt en känd svensk politiker, har jag ibland svårt med tänkandet. Tur för mig, att jag ibland kan formulera några vettiga tankar.

      Tyvärr var alla bra namn redan upptagna på WordPress. Efter ett tag kom jag på Discovery’s dokumentär om krabbfiskare. De kan tjäna en årslön på kort tid genom att fiska jättekrabbor, ett arbete för starka och tåliga pojkar. Jag gjorde således en snabb koll om brachyura var upptaget. Sen är resten historia…

Kommentera

