Högtryck på gnällandet

Visst är det märkligt! Samma personer som i vintras gnällde över att det är för kallt och eländigt håller nu på och gnäller över sommarhettan. Dessa personer kommer även gnälla i höst över att det regnar för mycket.

Slutsatsen är att folk överlag aldrig är nöjda. Det finns alltid saker att klaga över. Det ligger förmodligen i människans natur att man aldrig kan vara riktigt nöjd. Det är det som leder utvecklingen framåt. Men det finns dock andra saker att vara missnöjd över än vädret. Ty vädret kan vi inte göra något åt. Andra saker kan vi påverka (mer eller mindre), t.ex politiken, sin privatekonomi, ens boendestandard.

En Landkrabba som jag är missnöjd med det mesta. När jag arbetar är jag missnöjd med att jag arbetar för mycket. När jag inte arbetar så är jag missnöjd för att jag inte har något att göra.

Vad är du som läser denna blogg missnöjd med?

Kommentera

