Hövdingens nya jobb

Den tidigare hövdingen blir generaldirektör, GD på Regeringskansliet. Min gissning, generaldirektör på Statsrådsberedningen var således helt rätt. Jag får dunka mig själv i ryggen och säga att jag är bra.

Det var dock lågt hängande frukt. En stabil läsare av denna blogg, påpekade att regeringen till slut lyckades deportera Lars Danielsson till Hong Kong som generalkonsul. Utifrån detta, gissade jag mig till vilket öde som väntar den störtade hövdingen. Hövdingen säger själv att hon drabbades av nyhetstorkan inom media.

3 comments on “Hövdingens nya jobb

  1. 80.000/månad åt en höna som inte begriper lag och rätt,
    typiskt för vårt idiotsamhälle.
    Hon kommer antagligen inte ens att arbeta.
    8.000 hade varit riktigt.

  2. Fan, det är så man själv vill bryta lagen och bete sig som ett odemokratiskt svin…det verkar ju ge 1-klassbiljett till Rosenbad. Man undrar just hur många sådana här miffon som jobbar där?

    Och så undrar man om det längre finns någon som tvivlar på att vi nu har en ny överklass i vårt land!

Kommentera

