Köpt silver av Liberty Silver

Har gjort en liten investering i fysiskt silver. Kunde inte låta bli. Var tvungen att testa att äga lite av den här relativt dyrbara metallen. Det fick bli en liten investering i ”bullion coins”.

Leverantören som jag provade var Liberty Silver. Använde mig av kampanjkoden ”Cornucopia”, vilket gav 2%. Tackar för det Cornucopia!

Innan beställningen hade jag några frågor vilket Liberty Silver var snabba med att besvara. Beställning gjordes som det mesta nuförtiden, på nätet. Fick direkt ett e-post meddelande med orderbekräftelse. Betalade in summan på Liberty Silvers bankgironummer. Tre dagar senare hämtade jag ut paketet på den lokala ICA butiken.

Smidigt och bra måste jag säga. Om det blir några fler investeringar får framtiden utvisa. Det känns i alla fall skönt med riktiga pengar i handen. Det är något beständigt över ett silvermynt.

Det som gör mig något fundersam är Liberty Silvers ekonomi, se följande länk till Allabolag. Förlusten för 2008 är större än omsättningen. Soliditeten är negativ. Konkursmässiga med andra ord. Siffrorna för 2009 är kanske bättre när de publiceras?

4 comments on “Köpt silver av Liberty Silver

  1. Bolaget hade en annan, mestadels vilande verksamhet 2008, och ändrades om till Liberty Silver i december 2008 om jag uppfattat det rätt. 2009 är mer relevant.

    • Tack för kommentaren! Det förklarar de svaga siffrorna. Brukar ha för vana att kolla upp bolag jag köper av. Motpartsrisken kan vara stor. Inbetalda pengar är en mycket osäker fordran i en konkurs.

  2. Hej,

    Det stämmer att aktiebolaget innan hösten 2008 hade annan, mestadels vilande, verksamhet. Kika gärna på årsredovisningen för 2009 där vi hade en omsättning på 10,1 milj. och ett resultat på 358 000 kr.

    Hör av er om ni önskar svar på något annat kring vår verksamhet eller produkter!

    Mvh
    Torgny Persson
    Liberty Silver AB

  3. Bra idé att kika runt lite på priser när det är dags att sälja sIlver. Liberty har börjat bli bättre o bättre på spreads men det finns några bra andra kandidater på köpsidan.
    R

Kommentera

