Skandiabanken – Årets sämsta bank

Härmed får Skandiabanken utmärkelsen Årets sämsta internetbank av bloggaren Brachyura. Året är inte slut på långa vägar men trots det tar Skandiabanken första pris. Sedan tidigt tisdag morgon ligger Skandias och Skandiabankens sida nere. Man möts av en liten textsnutt och länk till Facebook. Haveri i kommunikationen enligt IDG.

Är kund i banken sedan drygt 10 år. Har sakta märkt att den har blivit sämre. Till ytan ser den fin ut men så fort man ska ha tag i någon information kommer man in i den gamla banken igen.

Det är förvisso bara två olika webb GUI men inget har hänt det senaste halvåret. Skandiabanken verkar befinna sig på ett sluttande plan utför. Kanske kom nådastöten när mycket av verksamheten ”utsåsades” till Logica?

Annonser

2 comments on “Skandiabanken – Årets sämsta bank

  1. Ja. SKANDIABANKEN är mycket sämre.
    Jag har tillika varati kund hos dem i mer än 10 år.
    Nu blev jag MYCKET upprörd över att hux-flux stå med ett spärrat kort. Någon slags regions-spärr hade slagit till. Skrev till Vd Öyvind Thomassen. Fick följande ”icke-svar”:
    ”Vidare vill vi erbjuda ett så säkert kort som möjligt till våra kunder och därför har vi infört en regionspärr på våra kort. Regionspärren är ett steg i att begränsa obehöriga uttag, vilka tyvärr har blivit alltmer vanliga. Vi erbjuder för närvarande att öppna regionspärren för maximalt 6 månader i taget och enligt den information som vi har idag är perioden inte tänkt att förändras. Vi beklagar att du inte är nöjd den begränsade tiden som regionspärren kan hållas öppen”.
    M.a.o. så står man rätt var det är så står man i främmande land och försöker betala med ett kort som är spärrat.

  2. SkandiaBanken igen. Läs detta! Det är ett ”höjdarsvar om man vill förklara ingenting”
    Jag klagade tillika på att SKB’s alldrig haft någon rikig funktion, man blir utloggad stu i kvarten och annonseringen om dett har lagts in under skärmen, så när man skulle göra en affär så var man utloggad. KATASTROF. Jag lagade ca: 111 gånger till deras kundtjänst, fick blahaj svar. Nu sedan ett år Tradar jag på AVANZA, som funkar utmärkt och är mycket billigare. Men jag tog med detta i mitt brev till Vd.Øyvind Thomassen och fick följande svar:
    ”När det gäller SKB Trader så har vi sett en efterfrågan från våra värdepapperskunder gällande att ha en längre sessionstid än de 20 minuter som banken tidigare har erbjudit. För att tillmötesgå detta har vi valt att tillhandahålla marknadsdatan i SKB Trader även efter det att kunden har blivit utloggad, detta sker genom att vi nu särskiljer depårutan och marknadsdatan från varandra i SKB Trader. Rent praktiskt innebär det att kunden inte uppdaterar sessionstiden genom att röra marknadsdatan, t.ex. genom att söka ett värdepapper. Det enda som i SKB Trader uppdaterar sessionstiden är om kunden uppdaterar depårutan, längst ner i vänstra hörnet, t.ex. genom att klicka på någon av flikarna i rutan”.
    ÄR DET NÅGON SOM BEGRIPER VAD SKB FÖRSÖKER SÄGA?
    Inte jag iallfall.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s