Oprioriterad kund hos Telia

I måndags dog ADSL uppkopplingen. Den har tidigare fungerat fin fint. 19 Mbit ner och 2 upp enligt bredbandskollen. Nu dog den. Telias support såg att det inte var en uppkoppling som fungerade, väl det. Sen fick jag höra att man inte är någon prioriterad kund så det kommer dröja minst tre dagar innan någon som helst felsökning påbörjats.

Likt många andra som sitter i klorna på ett monopolföretag är man mer eller mindre rättslös. Det finns 3G säger Bill, nä du ska ha 4G säger Bull. Har testat 3G under några år. Resultatet av Telenors 3G förskräcker.

Tillägg 1: Cornucopia har väntat 15 dagar på att få sin uppkoppling att fungera. Tydligen får man damma av den gamla Dovado routern igen.

Tillägg 2: ADSL linan började fungera igen efter 4 dygns avbrott. Ingen förklaring till varför har man fått. Tänker inte fråga heller. Kasta bort en timme i kö till Felias support gör man inte i onödan. Nästa vecka ska de gradera upp något i växeln. Det har vi blivit notifierade genom en lapp i lådan. Fler avbrott väntas alltså…

Tilläg 3: Under lördagen fick man då och då avbrott på uppkopplingen. Trodde först att Thomson Gateway’n höll på att lägga av. Söndagen är den fösta dagen på en vecka det har fungaret felfritt.

Fortsättning följer….

Annonser

3 comments on “Oprioriterad kund hos Telia

  1. Vi har varit utan ip telefoni i 2 omgångar totalt 15 dagar under oktober, nu är det löst, för tillfället? Inte den snabbaste handläggningen, men fick en ok kompensation, så jag är nöjd ändå.

  2. Ping: Peak infrastruktur « Brachyura’s finans blogg

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s