Avanza ligger nere

Sitter och sammanställer 2012 och för in slutkurserna i mitt Libre Office dokument. Då är det ju bra om Avanza är uppe och rullar. Vilket de inte är. Så jag tänkte passa på att göra lite gratis reklam för dem.

I skrivande stund nådens år 2012  2013kl 09.08 går det inte att nå deras sida. Ingen katastrof för mig, tänker inte starta något uppror på Facebook. Det blev kanske för mycket sprit på nyårsafton?

Skämt å sido, det digitala samhället är sårbart. Det är svårt, mycket svårt och framför allt dyrt att bygga system som har en tillgänglighet på 99,99xxx %. Ju fler nior desto mer kostar det. Det är framför allt här skon klämmer, det får ju inte kosta något för då blir det ju ingen vinst till oss aktieägare(jag äger en liten bit av Avanza).

Nyliberalism kallas det när tjänster i offentliga sektorn försvinner eller ersätts av något sämre. Marknadsekonomi kallas det när svaga företag dukar under och ersätts av något bättre. Jag gillar Avanza och hoppas de klarar av att utvecklas framöver.

Avanza takedown 2013-01-02

Tillägg: Det kommer att ta ett par månader att vänja sig vid att det är ett nytt år. Tompan var snabb med att påpeka det. Avanza är nu igång igen, vilket är förväntat. Blev väl en ”omstart”.

4 comments on “Avanza ligger nere

  1. Jag hade faktiskt tänkte att köpa något innan aktierna rusade iväg. Blev väldigt orolig att det kan hända just vid 9 slagit. Jag skulle inte ha hunnit, men ändå. Ännu värre kan jag inte ta ut mina pengar hos Hoistspar :/.

      • 9.15 funkade det igen. Bara en kvart. Det var konstig eftersom det vara kl.9 som den var nere. Jag var in innan och det var inget problem då.

        Hoistspar är en högräntesparkonto, 2,9%.En ny och fräsch websida men första gången jag ska göra ett uttag det här händer :/. Det vara bara angående hur sårbart det ”digitala samhället” var.

Kommentera

