The market is TOAST!

Idag såg jag en intervju från brittiska BBC som jag inte kunde släppa. En ung trader vid namn Alessio Rastani ger sin syn på marknaden och vem som bestämmer i världen(tips: en amerikansk firma med judiskt påbrå).

Bloggarna Cornucopia och Centrifugen har båda bloggat om detta, vilket var där jag läste om denna trader. Kort sagt är marknaden ”TOAST” och miljoner kommer att förlora sina besparingar inom de närmsta 12 månaderna. Rädda vad som räddas kan! Annars blir du TOAST är det underliggande budskapet.

Kunde inte låta bli att göra lite källgranskning på denna Alessio Rastani. Med ett sådant udda namn måste han vara lätt googlad kan man tycka. När jag har skrivit min artikel ser jag att även att Centrifugen har gjort en bra granskning av den numera kända tradern.

Rastani har ett twitter konto och det har varit aktivt sedan två år tillbaka samt en blogg som har varit aktiv sedan 2010. Mer att läsa i denna artikel. Klart är att BBC har fått skäll för att släppa fram en person som inte säger det som makthavarna och resten av gammelmedia vill propagera för. Trots en trovädig sida med ett antal inlägg om TA och ett aktivt Twitter flöde försöker gammelmedia att miskreditera honom. BBC har t.o.m gått ut med ett uttalande där de säger att de har kontrollerat Alessio Rastani. Samt att han inte är en falsk karaktär. BBC har haft otur i tänkandet. En taxiförare från gatan blev av misstag intervjuad som IT-expert.

Det går även rykten att Rastani skulle vara en produkt av ”Yes man” gruppen, vilket de själva förnekar. Tidningen Forbes har gjort en intervju med den nu världsberömde tradern. Vad jag kan läsa är det vettiga svar på vettiga frågor. Enligt The Telegraph vill han bara bli känd.

Man får tro vad man vill… en sak är säker.. the market is TOAST!

Lämna en kommentar