Rapport H&M

H&M är mitt största innehav. Idag blev det större. Värdet på aktierna steg nästan 7 % på en dag. Tack vare en ”bra” rapport. Positiva nyheter driver börsen just nu. Läs gärna Lundaluppens kommentar. En annan som blivit rikare på det hårda arbete det innebär att äga aktier i H&M.

Har haft mina H&M aktier sedan slutet av 90 talet.

Numera hämtar jag in utdelningen varje år och investerar i andra bolag. Jag kommer inte sälja men å andra sidan köps det inte fler aktier. Sakta men säkert minskar viktningen mot H&M samt att jag får kassaflöden för att sprida riskerna.

Det står således lite mer siffror på dataskärmen men det är inget som påverkar ens dagliga liv. I morgon är det gröt till frukost och matlåda på kneget likt vilken vardag som helst.

 

av brachyura Postat i Aktier Taggad

Lämna en kommentar